Bron van Saint-Josse: Josée inviteert
Deze zomer klatert het heldere bronwater dat onder de Pacifictoren stroomt tot op het Sint-Joostplein. Ontdek een verrassende plek voor spel, verkoeling en ontmoeting.
Programma van deze vrijdag:
- 14:00-15:30 : Nederlands oefenen NT2: in makkelijk Nederlands sluiten we aan bij de creatieve en educatieve ateliers van de dag,
- 14:00-18:00 : Atelier Femma: De mooie dagen komen eraan! Ontmoet Brusano en Femma tijdens het zomerproject en doe mee met de QUIZZ over het belang van voldoende hydratatie, zonnebescherming, hoe voorkom je een zonnesteek en hoe kan je je huid controleren? Kom langs en krijg praktische tips om gezond van de zomer te genieten!
- 14:00-18:00 : Ateliers Afbt en Méli-Mélo: "Ebru" (een traditionele Turkse techniek waarbij op water wordt geschilderd), "Mysterie"-schilderen (kurkuma, hydroalcoholische gel) en schilderen met natuurlijke producten (rode biet, hibiscus...)
- 15:00-17:00: Koken met Asli: Pimp de vulling van je wonton met de specerijen en kruiden van jouw keuze.
- 18:00 : Volkskeuken door Afbt: Turkse taboulé "Kisir", een hartige groentetaart "Mücver" en yoghurt met komkommer "Cacik".
- 21:00 : Openluchtcinema: film L'odyssée van Jérôme Salle. De avonturen op het water van Jacques-Yves Cousteau, een zeer invloedrijke en ambitieuze pionier, vernieuwer, filmmaker, onderzoeker en milieuactivist. Deze film volgt ongeveer dertig jaar van een leven dat onmiskenbaar gekenmerkt wordt door successen.
Zin in meer? De bron van Saint-Josse is er tijdens de zomer tussen 1 juli en 12 juli en 19 augustus tot 6 september met spelplezier en water wan woensdagen tot zondagen.
Josée is een samenwerking tussen het College van Burgemeester en Schepenen, de gemeentelijke Nederlandstalige Cultuurdienst, Bib Joske, Brede School en GC Ten Noey.
Place Saint-Josse
Organisator
Cantine Josée
Prijs
Gratis
Sint-Joost-ten-Node is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de inhoud van de informatie die in de agenda wordt gedeeld.




